Csap Lilla
A generálkivitelezési projektek hatékony menedzselése alapos tervezést, megfelelő csapatot, hatékony kommunikációt, kockázatkezelést, pénzügyi menedzsmentet, minőségellenőrzést, dokumentációt, ügyfélkapcsolatokat és modern technológiák alkalmazását igényli. De vajon mivel tudjuk elősegíteni azt, hogy a generálkivitelezési projekt sikeresen és zökkenőmentesen valósuljon meg, időben, költséghatékonyan és a kívánt minőségben.
- Kockázatkezelés
Kockázatelemzés
Érdemes alapos kockázatelemzést végezni a generálkivitelezési projekt kezdetén, valamint célszerű beazonosítani a potenciális kockázatokat. Sőt, ajánlott szükséges terveket készíteni a kockázatok kezelésére és minimalizálására.
Rugalmasság és alkalmazkodás
A generálkivitelezési projekt jó vezetője felkészült a változásokra és váratlan eseményekre. A rugalmasság és az alkalmazkodóképesség segít gyorsan reagálni a kihívásokra és megtalálni a legjobb megoldásokat.
- Költségvetés és pénzügyi menedzsment
Pontos költségvetés készítése
Nélkülözhetetlen a pontos és részletes költségvetés készítése, amely tartalmazza az összes várható kiadást. A költségvetésben tervezni szükséges tartalékot is az esetleges váratlan kiadások fedezésére.
Folyamatos pénzügyi nyomon követés
Fontos, hogy a generálkivitelezési projekt vezetője folyamatosan kövesse nyomon a kiadásokat és bevételeket a projekt során, hogy időben felismerje az esetleges túlköltekezést és beavatkozhasson, ha szükséges. A pénzügyi nyomon követés segít a költségvetés betartásában.
Vélemény, hozzászólás?